Wednesday, April 25, 2012

Makna berkursus berbeza buat setiap individu

Berkursus memanglah perkara yang baik kerana banyak manfaatnya,
tetapi  kalau  kita mengikuti kursus tersebut hanya semata-mata lari
dari kesibukan kerja-kerja di sekolah...maka hasilnya memanglah
sia-sia dan hanya dapat penat sahaja...penat duduk..penat mata dan
penat  nak berfikir.

Saya bersama rakan-rakan pentadbir sekolah menghadiri kursus
sejak kelmarin dan akan berakhir esok..banyak yang sya peroleh
di sini. Ilmu, gelagat, dan pengalaman rakan lain banyak memberi
impak kepada diri yang bakal dibawa pulang ke sekolah kelak.

Banyak cerita2 dan video yang telah pernah saya dengar dan lihat 
tetapi tidak sedarpun ada pengajaran di sebalik semua itu...terima
kasih banyak2 kepada penceramah. Saya paling menyukai puan
penceramah ....mungkin kerana saya mengagumi  bentuk fizikalnya
yang agak kecil  dan cergas  amat tidak sepadan dengan umurnya 
yang telah bergelar warga emas. Saya ingin seperti dia...tetap bertenaga
dan mempunyai ilmu yang banyak.

No comments:

Post a Comment