Sunday, April 22, 2012

Sekolah Dalam BAND

Kalau warga sekolah inginkan sekolah mereka cemerlang dan mendapat anugerah yang HEBAT
maka setiap daripada mereka WAJIB bekerja keras dan bekerjasama untuk meningkatkan
PRESTASI anak-anak murid dan sistem pentadbiran harus LUAR BIASA bukan sekadar BIASA-BIASA sahaja.

Seorang kawan berkongsi cerita dengan saya, apabila murid-murid kita  dalam kategori LUAR BIASA
maka kita  seharusnya bertindak LUAR BIASA dan akhirnya kita akan mendapat hasil yang LUAR BIASA.
Betul la tu...terima kasih wahai sahabatku.

Kaedah yang dicadangkan memang ada baiknya...sekurang-kurangnya warga pendidik dan pentadbir yang terlena dan terbiasa dengan slogan "BIASA-BIASA SAJA" akan terbuka hati dan minda agar berubah kepada satu perubahan yang dapat dikenang sebagai sesuatu yang amat berharga dalam sejarah perkhidmatan mereka.
Setiap sekolah ingin berada dalam band 1, harus berubah, harus komited, dan harus banyak bersabar.

Saya juga ingin sekolah saya berada dalam senarai sekolah yang hebat...tetapi mampukah saya dan rakan-rakan saya menyenaraikan sekolah kami dalam zon yang paling GEMILANG itu sedangkan kami dalam kawasan yang jauh dari capaian multimedia yang kelajuannya mengundang sejuta  rasa kebosanan. Fizikal sekolah yang tidak begitu mengizinkan.Namun begitu, saya pasti kami akan terus berusaha untuk menjadi salah sebuah sekolah yang cemerlang mengikut acuan kami sendiri dan berdasarkan apa yang kami ada.

1 comment: